.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جنگي كه بود ، جنگي كه هست
علي دزائي پور

 
بعد از اتمام جنگ و ناكامي دشمن در مواجهه نظامي در جنگ تحميلي هشت ساله ، جنگ نرم به اولویت اصلی دشمن تبدیل شد. نظام سلطه که تمامی‌اشکال براندازی سخت از جمله شورش، کودتا و جنگ نظامی‌را در یک دهه علیه انقلاب تجربه کرده بود و با ایستادگی و مقاومت ملت ایران تحت رهبری حضرت امام ناکام مانده بود به این نتیجه رسید که استفاده از گزینه سخت و نظامی ‌نمی‌تواند در برابر ایمان و اعتقاد مردم ایران کارآمد باشد، بلکه برعکس موجبات برانگیختن، وحدت و همبستگی هر چه بیشتر ملت ایران را فراهم می‌کند.
 
چنین شد که این قدرت‌ها لاجرم بر شکست خود در راهبرد مقابله سخت با نظام جمهوری اسلامی‌اعتراف کردند و مقابله‌ای پیچیده‌تر از پیش، با محوریت جنگ نرم آغازشد. تقابلی که رهبر انقلاب از همان آغاز دهه هفتاد با ادبیات و تعابیر مختلف نظیر: تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی، خطر آن را گوشزد کرد و مسئولان نظام را به چاره‌اندیشی در برابر آن فراخواند.
 
ورود رسانه های جدید مثل اینترنت و ماهواره هم فضا را برای تاثیرگذاری بر جان و روان جوان ایرانی هموارتر کرد. 70 شبکه ماهواره ای و هزاران سایت اینترنتی فارسی زبان مشغول حمله به ایران شدند تا از طریق سست کردن بنیادهای اخلاقی و اعتقادی ما را به زانو درآورند.
 
کليد خوردن جنگ نرم عليه ايران در مقطع فعلی را بايد ناشی از گسترش حس تنفر از آمريکا در جهان دانست که به نظر سران کاخ سفيد، ايران مرکز اصلی ايجاد اين تنفر و گسترش آن است و در آمريکا برای مقابله با اين موج، نيروی واکنش سريع تشکيل شده است؛ تا اولاً به خنثی‌سازی نفوذ معنوی ايران در کشورهای اسلامی و منطقه‌ی خاورميانه بپردازد و ثانياً با القای خطرناک بودن ايران برای امنيت همسايگان، اذهان عمومی از اقدامات و نقشه‌های ايالات متحده منحرف شود.
 
سرمايه‌گذاری هنگفت غرب در زمينه‌ی اطلاعات، بستر لازم برای راه‌اندازی جنگ مجازی (سايبر) عليه هر کشوری که در مغايرت با سياست‌ها و منافع آن باشد را فراهم کرده است. جنگ نرم در پی از پای درآوردن انديشه و تفکر جامعه‌ی هدف است تا حلقه‌های فکری و فرهنگی آن را سست کند و با بمباران خبری و تبليغاتی، در نظام سياسی- اجتماعی حاکم تزلزل و بی‌ثباتی تزريق کند.
 
پروژه‌ی ناتوی فرهنگی که چندی پيش رهبر انقلاب آن را مورد تأکيد و توجه قرار دادند، مشتمل بر خط تهاجمی دشمن و تلاش معاندان نظام برای ورود از عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است تا به سياه‌نمايی عليه ايران بپردازند. رويکرد اصلی ناتوی فرهنگی، جنگ نرم و هدف اصلی آن فروپاشی پيوندهای هم‌گرايانه ملتی است که حدود سه دهه با تمام فشارها و کاستی‌ها، صبر و مدارا پيشه کرده و راه پيشرفت و مقاومت در برابر زورگويی و انحصارطلبی دشمنان را برگزيده است.
 
آمريکا و جريان صهيونيسم بين‌الملل برای عملياتی ساختن جنگ نرم و ناتوی فرهنگی عليه جمهوری اسلامی ايران، طی سال‌های گذشته راهکارهای مختلفی آزمايش کرده‌اند. سرمايه‌گذاری در رسانه‌های ديداری و شنيداری، آژانس‌های تبليغاتی و خبری و کمپانی‌های فيلم‌سازی برای ارايه‌ی تصويری سياه و خطرناک از جمهوری اسلامی ايران برای افکار عمومی جهان، گوشه‌ای از اين اقدامات به شمار می‌آيد.
 
می‌توان گفت پازل رسانه‌ای آمريکا برای تحت فشار قراردادن ايران اسلامی طراحی شده و راهکار خنثی‌سازی و بی اثر کردن تلاش‌های دشمنان، ايجاد فضای هم‌نوايی و هم‌گرايی بين نيروهای درون نظام و عمل به مقتضيات اتحاد ملی به عنوان رهيافت راهبردی نظام اسلامی است. افشای حقايق و اوضاع داخلی آمريکا و نيز برملا نمودن توطيه‌های غرب در خاورميانه و جهان اسلام و نيز تقويت زمينه‌های "انسجام ملی" در زمره‌ی راهکارهايی هستند که می‌توانند در ناکامی نقشه‌های مراکز راهبرد‌سازی دولت آمريکا در ايجاد جنگ نرم عليه ايران تأثيرگذار باشند.
در اين زاستا فرمايشات مقام معظم رهبري بعنوان چراغ هدايت مسلمانان جهان و ملت عزيز ايران اسلامي بسيار راهگشا ميباشد كه فرمودند :  جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دلها و ذهنهای مردم است.یکی از مهمترین کارهائی که در جنگ نرمِ دشمن وجود دارد - همیشه وجود داشته، امروز هم وجود دارد - این است که در این اتحاد یک تزلزل ایجاد کنند، شکاف ایجاد کنند، بین شیعه و سنی اختلافات مذهبی ایجاد کنند، بین فارس و عرب و ترک و کُرد و دیگران اختلافات قومی ایجاد کنند، اختلافات منطقه‌ای ایجاد کنند، اختلافات سازمانی ایجاد کنندو.... با همه‌ی اینها باید با توجه کامل مقابله کرد؛ یعنی همان چیزی که ما به آن میگوئیم بصیرت. بدانیم کجائیم. این سنگری را که امروز شما در آن حضور دارید، بشناسیم.
لذا ضمن گراميداشت هفته  دفاع مقدس و لبيك مجدد به امام عصر و رهبر ولائي خود و محكوم نمودن همه دسيسه هاي دشمنان غاصب و طمعه كار ، تا آخرين قطره هاي خون خود راه شهدا و امام شهداء را ادامه ميدهيم و از ارزشهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران كه يادگارارزشمند معمار كبير انقلاب حضرت امام خميني(ره)ميباشد حفاظت و صيانت از حماسه هاي تاريخي رزمندگان اسلام در جبهاهاي حق عليه باطل كه از ميراث ماندگار اين مرز و بوم بوده برخود واجب ميدانيم.   

علي دزائي پور- جانباز جنگ تحميلي
                                                           


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.043 seconds.